JAK TO U NÁS CHODÍ
Jak jsme si vedli s přípravou na přijímací zkoušky v roce 2023?
Naše desatero pro rodiče aneb méně je někdy více
Co dělat....
1. neustále procvičovat základy (násobilka, převody, pravopis, čtení, úhledné psaní)
2. snažit se propojovat teorii s praxí (např. u slovních úloh), ale stále jen u příkladů, na které stačí všichni zúčastnění!
3. cvičit čtení a porozumění textu (nechat si od dítěte převyprávět shrnutí některého textu a následně v pár větách popsat hlavní myšlenku)
4. procházet již vypracované přijímačkové testy zveřejněné na internetu
5. vést si přehled o tom, co z dané látky dítěti jde a co by si mělo jěště zopakovat
Co nedělat...
6. netisknout náhodné úlohy z internetu
7. nesnažit se dítěti vysvětlit látku, u které si sám nejsem jistý správným řešením či postupem
8. nesnažit se vše dohnat na poslední chvíli, lepší je rozdělit si učení do kratších časových úseků (např. 20 minut denně) a do více dnů
9. neopakovat stále stejné okruhy látky, postupně se probrat všemi okruhy
10. nedemotivovat dobře myšlenými, ale špatně zformulovanými radami
1. neustále procvičovat základy (násobilka, převody, pravopis, čtení, úhledné psaní)
2. snažit se propojovat teorii s praxí (např. u slovních úloh), ale stále jen u příkladů, na které stačí všichni zúčastnění!
3. cvičit čtení a porozumění textu (nechat si od dítěte převyprávět shrnutí některého textu a následně v pár větách popsat hlavní myšlenku)
4. procházet již vypracované přijímačkové testy zveřejněné na internetu
5. vést si přehled o tom, co z dané látky dítěti jde a co by si mělo jěště zopakovat
Co nedělat...
6. netisknout náhodné úlohy z internetu
7. nesnažit se dítěti vysvětlit látku, u které si sám nejsem jistý správným řešením či postupem
8. nesnažit se vše dohnat na poslední chvíli, lepší je rozdělit si učení do kratších časových úseků (např. 20 minut denně) a do více dnů
9. neopakovat stále stejné okruhy látky, postupně se probrat všemi okruhy
10. nedemotivovat dobře myšlenými, ale špatně zformulovanými radami